Specialistul german în uleiuri
şi aditivi investeşte milioane în seria de curse, pentru a-şi mări cifra de
afaceri
Februarie 2019 – LIQUI MOLY începe exerciţiul financiar
2019 cu o senzaţie: Specialistul german în uleiuri şi aditivi debutează la
Formula 1. Îşi va face publicitate pe circuit la unsprezece curse – fiind una
dintre puţine mărci prezente. „Sperăm că din un miliard de spectatori, câţi
asistă de fiecare dată la acest spectacol în faţa televizorului, unul sau altul
va avea ideea să cunoască mai îndeaproape LIQUI MOLY şi să ne cumpere
produsele“, declară directorul general Ernst Prost.
Deja
la Marele Premiu al Bahrainului, pe 31 martie, LIQUI MOLY îşi va face prima
apariţie importantă pe scenă. „Formula 1 şi LIQUI MOLY se potrivesc foarte bine
împreună, pentru că amândouă sunt sinonime cu performanţa de top absolută“,
declară Ernst Prost.
După
Marele Premiu al Bahrainului, logo-ul LIQUI MOLY va putea fi văzut la jumătate
din curse. Pentru aceasta compania va scoate din buzunar o sumă de ordinul
milioanelor. „Când vrei să ajungi la atâţia oameni din întreaga lume, n-ai voie
să fii zgârcit, ci trebuie să gândeşti global şi să investeşti puternic“, spune
Ernst Prost. Formula 1 nu este Terra Incognita pentru marca de lubrifianţi. În
anii 2000 LIQUI MOLY a mai fost implicată în echipa Jordan.
„Obiectivul
publicităţii pe care ne-o facem în Formula 1 este creşterea notorietăţii
brandului nostru. Uleiurile şi aditivii îşi fac treaba cu discreţie în adâncurile
motorului. Nu sunt produse pe care şoferul să le vadă şi de care să se bucure
în fiecare zi. Din acest motiv vizibilitatea mărcii este cu atât mai importantă
pentru LIQUI MOLY. Singură calitatea de vârf nu e suficientă dacă nimeni n-a
aflat de ea şi nu-i cunoaşte avantajele“, declară Ernst Prost.
Pe
lângă Formula 1, din activităţile internaţionale ale firmei LIQUI MOLY fac
parte campionatul internaţional de motociclism MotoGP şi campionatul de touring
car TCR. La acestea se adaugă numeroase angajamente la nivel naţional, regional
şi chiar local. „Luăm clienţii de acolo unde se simt acasă, “ spune Günter
Hiermaier, şef de vânzări şi director adjunct al LIQUI MOLY.
LIQUI
MOLY nu se limitează însă la sportul cu motor. Logo-ul albastru-roşu-alb s-a
putut şi se poate vedea iarna aceasta la campionatul mondial de handbal, care a
bătut toate recordurile; la campionatul mondial de hochei pe gheaţă, la Turneul
celor Patru Trambuline, la campionatul mondial de schi şi în NBA, la Chicago
Bulls. „În acest fel obţinem noi grupuri-ţintă de clienţi şi acoperim pauza de
iarnă în sporturile cu motor. Întotdeauna este vorba despre trei factori:
numărul de spectatori de la faţa locului, prezenţa în media şi posibilitatea de
a realiza rezultate pozitive pentru imaginea propriei mărci“ declară directorul
de marketing Peter Baumann.
„Formula
1, MotoGP, campionatul mondial de handbal, campionatul mondial de hochei pe
gheaţă – toate acestea sunt adevărate delicatese, ce trebuie savurate
îndelung“, subliniază Ernst Prost. „Arată nivelul la care am ajuns între timp.
Mai sus aproape că nu se poate. În orice caz cumpărăm, în calitate de sponsor,
numai evenimente sportive de excelenţă, cu o rază de acoperire TV excepţională.
Mai ales evenimente cu impact internaţional şi global.“
Pe
lângă sponsorizări, LIQUI MOLY îşi întreţine afacerile cu publicitate clasică
prin anunţuri. În toamna lui 2018 compania a dat startul primei sale campanii
digitale internaţionale, în cursul căreia s-a atins un număr de 1,6 miliarde
contacte. „Simţim că presiunea publicitară a crescut în ultimii ani“, spune
Ernst Prost. „Pentru a putea fi percepuţi trebuie să batem toba publicităţii
încă şi mai tare şi să investim şi mai mulţi bani în creşterea gradului de
notorietate a brandului.“
În
curând în Germania şi Austria se va desfăşura din nou o campanie publicitară cu
costuri de miliarde. LIQUI MOLY îşi face reclamă în toate revistele relevante
pentru conducătorii auto, pe pagină dublă. Ocazia o oferă votul cititorilor
revistei germane „Auto Zeitung“. Cititorii au fost invitaţi să numească cel mai
bun brand de uleiuri. Rezultatul a fost: LIQUI MOLY. Începând din 2010
cititorii încununează an de an LIQUI MOLY ca „brandul de top“ printre uleiuri.
În plus, LIQUI MOLY s-a clasat pe locul al doilea la categoria Îngrijirea
autovehiculului. „Prin această campanie dorim nu numai să facem publicitate
pentru produsele noastre, ci să le şi mulţumim oamenilor care ne-au acordat
încrederea lor“, declară Ernst Prost.
LIQUI
MOLY a încheiat şi anul 2018 cu o cifră de afaceri record. Succesul este însă
şi o chestiune de perspectivă. O creştere cu două procente a cifrei de afaceri
nu reprezintă o performanţă strălucită pentru o companie răsfăţată de succese.
De aceea Ernst Prost a făcut apel la ofensivă: „În 2019 o să avem toate motivele
să sărbătorim din plin! Printre acestea se va număra şi participarea noastră la
Formula 1.“
După
cele 545 milioane euro cifră de afaceri anul trecut, anul acesta preconizăm că
vor fi cel puţin 600 milioane euro, deci un plus de minimum zece procente. Pe
piaţa de acasă, în Germania, compania LIQUI MOLY este deja aşa de bine situată
încât continuarea creşterii este posibilă numai cu mare greutate. De aceea
privirile se îndreaptă spre activitatea de export internaţional.
În
această zonă LIQUI MOLY mizează din ce în ce mai mult pe o nouă strategie de
vânzări. În mod tradiţional, compania vinde în majoritatea ţărilor prin
importatori independenţi. În Italia şi Franţa LIQUI MOLY ia acum vânzările în
propriile mâini. „Nu orice importator are resursele necesare pentru a dezvolta
piaţa de desfacere conform reprezentărilor noastre“, declară Ernst Prost. „Noi
avem cu totul alte posibilităţi, nu numai de a progresa cu paşi mici, ci şi de
a creşte în salturi mari.“ Bineînţeles că acest lucru cere mai întâi bani, pentru
personal şi publicitate. „Dar aceste investiţii vor da roade pe termen lung,
pentru că atât Italia, cât şi Franţa ne oferă un potenţial puternic.“
Succesul
în acest an se va baza pe trei stâlpi. Ernst Prost: „O excepţională calitate a
produselor, o putere a vânzărilor fără egal la nivel mondial şi creşterea
drastică a gradului nostru de notorietate.“
Clubul Extrem Motors Orăștie a organizat prima etapa a Campionatului Național de Hard Enduro al României 2025. Hard Enduro Arsenal a avut pentru prima dată patru zile de concurs și s-a desfășurat între 23 și Read more…
Consulatul Republicii Austria la Sibiu a organizat în data de 8 Februarie 2025 cea de-a 14-a ediţie a “CUPEI DE SKI A CONSULATULUI AUSTRIEI LA SIBIU – LIQUI MOLY”, sub patronajul Ambasadei Austriei la București, Read more…
75 de echipaje pornesc în Raliul Harghitei powered by Toyota 2024 Asemenea sezonului precedent, etapa harghiteană a fost punctul de pornire al Campionatului Național de Raliuri ‘Betano’ și în acest an, aducând la start nume Read more…