Echipajul Catalin Ienasel / Adrian Diaconescu continuă cu succes sezonul inaugural în Campionatului Național De Raliuri 2023 cu victorie la clasa Național 11 în urma unei lupte în trei și locul 13 în clasamentul OPEN al raliului.

Published by Cristea Nicolae on

Raliul Argeșului a fost unul extrem de dificil și solicitant atât pentru mașinile înscrise în concurs, cât și pentru echipajele responsabile de pilotaj, respectiv tehnic, pe cele 7 probe speciale și 2 superspeciale, toate însumând 115,99 km cronometrați (dintr-un total de 405,89 km).

Varietatea suprafețelor asfaltice, diferențele importante de nivel precum și vremea capricioasă au fost factorii care au contribuit din plin atât la spectacolul general cât și la stresul mecanic al mașinilor înscrise în concurs și stresul fizic al piloților, dovadă fiind activitatea intensă a echipajelor tehnice în zona de service a raliului.

Clasa Național 11 a fost o luptă deschisă între cele 3 echipaje înscrise în raliu, încheiată cu victoria echipajului Cătălin Ienășel / Adrian Diaconescu (Toyota GR Yaris powered by Liqui Moly Romania). Prima zi a raliului a fost în ton cu obiectivul declarat al echipei, acela de acomodare cu mașina, iar la finalul acesteia echipajul ocupa locul 3 în clasă, cu o întârziere de 31,3 secunde față de echipajul de pe locul 1. În cea de-a doua zi a raliului ritmul de concurs a crescut, iar coroborat cu alegerea inspirată a anvelopelor și problemele tehnice ale competitorilor din clasă, Cătălin și Adrian și-au adjudecat 3 din cele 4 probe speciale ale zilei și superspeciala Pitești, recuperând dezavantajul din prima zi și terminând raliul cu victoria la clasă.

Raportat la clasamentul OPEN al raliului, echipajul Cătălin Ienășel / Adrian Diaconescu (Toyota GR Yaris powered by Liqui Moly Romania) a încheiat prima zi pe poziția 20, cea mai bună poziționare fiind locul 14 în proba specială numărul 3. Cea de-a doua zi a venit cu două probe (7 și în care echipajul a ocupat locul 11, cea mai bună clasare de pe parcursul raliului, ceea ce a dus la un onorabil loc 13 în clasamentul OPEN de la final de raliu.

Un demers important în cadrul acestui raliu a fost reducerea emisiilor de CO2 asociate parcursului echipei, iar pentru acest lucru dealerul Toyota Bucuresti Nord (parte a grupului Inchcape Plc.) a pus la dispoziția echipajului un model Toyota Yaris 1.5 Hybrid cu emisii CO2 în regim de testare WLTP de 98 g/km. Acest model a asigurat mobilitatea pe durata celor două zile de recunoașteri, respectând întocmai direcția globală Toyota, ilustrată prin afirmația CEO-ului Toyota Research Institute (TRI), Dr. Gill Pratt – “Trebuie să reducem emisiile de CO2 cât de mult posibil, cât mai repede posibil”

În continuarea sezonului 2023, calendarul competițional al echipajului mai include 2 prezențe în Campionatul Național de Raliuri (la clasa Național 11) și 2 prezențe în Campionatul Național de Viteză în Coastă Masters, prezentate mai jos în ordine cronologică:

– 24-25 Iunie – Raliul Maramureșului

– 2-3 Septembrie – Viteză în Coastă Masters – Cheile Grădiștei

– 29-20 Septembrie – Raliul Clujului

– 14-15 Octombrie – Viteză în Coastă Masters – Poiana Brașov

Partenerii echipajului Cătălin Ienășel / Adrian Diaconescu (Toyota GR Yaris) sunt:

Iceteam – Service auto

Toyota Bucuresti Nord (parte a grupului Inchcape Plc.)

Lexus Bucuresti Nord (parte a grupului Inchcape Plc.)

Textar Romania

Dinamic 92 Distribution

League of True Mechanics by DENSO

Milwaukee România

• Bilstein

Liqui Moly Romania

METZGER AUTOTEILE

Aspad Shop

Clinica Lord Dent Brasov

Credit foto: Cătălin Stoia / Simcat și Bogdan Barabas

Categories: Noutati