Producătorul de ulei de motor și aditivi investește în săriturile cu schiuri, bob, scheleton, hochei pe gheață și diverse competiții de schi de coborâre.

Decembrie 2020 – Perioada premergătoare Crăciunului este sezonul pachetelor. LIQUI MOLY a pregătit un pachet generos de măsuri. Specialistul german în ulei de motor și aditivi investește mai multe milioane de euro în publicitate la competițiile de sporturi de iarnă. „Astfel, marca noastră ajunge în sufrageriile din toată lumea, chiar și la acei oameni care nu au auzit până acum de LIQUI MOLY“, afirmă directorul Ernst Prost. Apogeul este reprezentat de ratingul TV dintre Crăciun și Anul Nou: Turneul celor patru trambuline.

Vestea bună: Turneul celor patru trambuline are loc de Anul Nou. Vestea proastă: Pentru prima dată în 68 de ani, din cauza lockdown-ului impus de pandemie nu vor exista spectatori la fața locului. „Normal că e regretabil. Dar competiția se ține. Multe alte evenimente sportive au fost deja anulate“, afirmă directorul LIQUI MOLY, Ernst Prost. Cu atât mai importantă este prezența media pentru firmă.

Ca și în ultimii doi ani, LIQUI MOLY este sponsorul principal al tradiționalului turneu al celor patru trambuline. Logoul firmei va fi aproape omniprezent la evenimentele din Oberstdorf, Garmisch-Partenkirchen, Innsbruck și Bischofshofen. Acesta este aplicat pe benzi, în zona de încălzire, în zona de start și pe panoul de fundal al comunicatelor de presă. Pe parcursul setului final de sărituri din Bischofshofen, LIQUI MOLY va fi prezent inclusiv pe echipamentul cu numărul de start al sportivilor, precum și pe panoul de interviuri și panoul de la podiumul de premiere. „Asta lucru conferă o vizibilitate grandioasă mărcii – nu doar în Germania, ci la nivel mondial“, subliniază Ernst Prost.

Turneul celor patru trambuline nu este singurul eveniment de anvergură cu LIQUI MOLY. Marca include Cupa mondială de schi alpin FIS, Cupa mondială de combinată nordică FIS, Cupa mondială de sărituri cu schiurile FIS, Campionatele mondiale de schi alpin FIS, Campionatul mondial de schi nordic FIS, iar la bob și scheleton – Cupa mondială și Campionatul mondial al IBSF și Campionatul mondial IIHF de hochei pe gheață. „Spectrul larg acoperit garantează că fiecare spectator va găsi ceva ce i se potrivește“, subliniază Ernst Prost. LIQUI MOLY va fi permanent prezent până în luna mai.

„Desfășurarea normală a competițiilor nu va fi posibilă din cauza pandemiei, nici în acest an și, cu siguranță, nici în 2021“, este convins Ernst Prost. Evenimentele organizate în hale sunt totodată mult mai dificil de realizat decât cele în aer liber. Astfel, Campionatul mondial de hochei pe gheață și Liga campionilor la hochei au fost anulate. LIQUI MOLY ar fi fost partener de publicitate în cadrul ambelor evenimente. Pentru Campionatul mondial 2021 există și un contract. Însă e încă incert dacă hocheiștii vor avea ocazia să lupte pentru trofeul campionatului mondial. În pofida Covid-19, producătorul de lubrifianți își îndeplinește toate angajamentele de sponsorizare. „Suntem un partener pe care se poate conta la bine și la rău. În plus, considerăm că această criză reprezintă o șansă. Din acest motiv, ne-am extins considerabil măsurile de marketing încă din aprilie, așadar nu ne-am retras în apărare, ci am trecut la atac“, explică directorul. Se lucrează mai mult și sunt angajați mai mulți oameni. Până la începutul lui decembrie erau 101. „E ca în sport. Atunci când adversarul dă dovadă de slăbiciune, trebuie să folosești asta în avantajul tău. Exact asta facem noi.“

LIQUI MOLY consideră sporturile de iarnă ca fiind o componentă importantă a marketingului său și o completare excelentă la angajamentele sale în sporturile cu motor. Astfel marca rămâne vizibilă și în afara sezonului pentru sporturi cu motor. Ernst Prost: „În cadrul angajamentelor noastre de până acum pe segmentul sporturilor de iarnă, am avut permanent o cotă foarte bună de audiență TV. Pe asta contăm din nou și în acest sezon.“

Directorul explică cât de importantă este audiența în media pentru LIQUI MOLY: „Produsele noastre sunt prezente în peste 150 de țări. Evenimentele individuale, locale ne pot fi de folos la promovarea mărcii, însă numai într-un mod limitat. O promovare mult mai amplă și mai multă vizibilitate dobândim prin intermediul evenimentelor transmise în lumea întreagă. Pe străzile late și lungi nu se utilizează lopata pentru zăpadă, ci un utilaj de deszăpezire.“

LIQUI MOLY este mereu cu ochii pe locațiile de desfășurare a competițiilor de sporturi de iarnă. În Franța, firma a înființat o filială de puțin timp. În Italia, acest pas a fost realizat de ceva mai mult timp. Ernst Prost: „Prin intermediul evenimentelor care au loc aici dispunem de o mână forte pentru promovarea și extinderea mărcii.“ Piața nord-americană este promovată de competițiile de la Lake Louise (Canada). Filiala din SUA, responsabilă și pentru afacerea din Canada, se dezvoltă magnific și are potențialul de a lua fața celei mai mari piețe de export din Rusia. În Scandinavia, firma Ulmer se află, de asemenea, de mai mult timp pe calea succesului. „Danemarca, Norvegia, Finlanda și Suedia sunt total entuziasmate de sporturile de iarnă. Aici includem competițiile de slalom și sărituri cu schiurile din Finlanda“, afirmă Ernst Prost.

Efortul financiar formidabil nu reprezintă un scop în sine, ci are menirea de a susține partenerii din țările și regiunile respective, afirmă directorul Ernst Prost. „Dacă accelerăm lichidările de stoc, deoarece numeroși fani ai sporturilor de iarnă sunt deja familiarizați cu marca LIQUI MOLY, înseamnă că am făcut totul cum trebuie.“

Fotografii:

Impresii sporturi de iarnă

SKI WORLD CUP 2019/2020. Chamonix (FRA), F.W. Solheim (NOR), 09/02/2020, Photo Gabriele Facciotti/Pentaphoto
LE GRAND-BORNAND, FRANCE – DECEMBER 22: Tiril Eckhoff of Norway takes 1st place during the IBU Biathlon World Cup Women’s 12.5 km Mass Start Competition on December 22, 2019 in Le Grand-Bornand, France. (Photo by Christophe Pallot/Agence Zoom)
SKI WORLD CUP 2019/2020. Kvitfjell (NOR), 07/03/2020, Beat Feuz (SUI), Thomas Dressen (GER), Matthias Mayer (AUT), Photo Gabriele Facciotti/Pentaphoto

Despre LIQUI MOLY

Cu aproximativ 4000 articole, LIQUI MOLY oferă o gamă largă unică la nivel mondial de produse chimice auto: uleiuri de motor şi aditivi, unsori şi paste, spray-uri şi produse de îngrijire auto, produse de lipit şi etanşare. Înfiinţat în 1957, LIQUI MOLY îşi dezvoltă şi fabrică produsele exclusiv în Germania. În această ţară este lider de piaţă nedisputat în domeniul aditivilor şi este votat cu fiecare ocazie ca cea mai bună marcă de uleiuri. Compania îşi vinde produsele în peste 150 de ţări, iar în anul 2019 a obţinut o cifră de afaceri de 569 milioane euro.

Categories: Noutati